reklama

Diabol klame!

Včera som si azda po 4-krát pozrela film o jednom z novodobých svätcov - Pátrovi Piovi. Nestretla som ho vo fyzickom tele, ale mala som šťastie, že som sa dostala do jeho pôsobiska San Giovanni Rotondo. Pôvodne sme mali letieť na Maltu, ale nakoniec sme sa rozhodli cestovať aj s kamerou autom, nech viac toho vidíme a nafilmujeme. A keď sme sa chystali prejsť celým Talianskom až na Sicíliu, tak sme sa rozhodli navštíviť aj toto mesto.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Sediac nad mapou sme nevedeli, čo nás čaká, že ideme tam, kde „líšky dávajú dobrú noc“. Rozbité a poľné cesty na závere tejto trasy boli bez informačných tabulí a smeroviek, nebolo sa ani koho spýtať, na ktorú z ciest v zlom stave odbočiť. Rozhodovali sme sa podľa dúhy, ktorá sa objavila v ten podvečer asi 5-krát, a nad San Giovanni Rotondo aj dvojitá dúha.

Dážď nás sprevádzal od poludňajšieho odchodu zo Slovenska, a tak sme pred polnocou ani nevideli na cestu, keďže stierače nestihli vodu odstraňovať. Len sa zablysla smerovka s „Benátky – 40km“, a to bol pre nás signál, že treba z hlavnej cesty odbočiť a ubytovať sa. Videli sme nejakú väčšiu budovu a zastavili sme. Dvere otvorila staršia žena a vpustila nás dnu, so slovami, ktorým sme veľmi nerozumeli, ale pochopili sme, že sa tu môžeme ubytovať. Dostala som kľúč od izby a keď som sa rozhliadla, visel tam obraz Ježiša. Trošku ma to zarazilo, ale povedala som si, „veď sme v Taliansku, zrejme aj v ubytovniach sú obrazy svätých nad posteľou“. Ráno, keď ma zobudil detský džavot, som zistila, že sme sa ocitli v sanatóriu pátra Pia s jeho sochou v spoločenskej miestnosti. Mníšky nám dali raňajky a keď sa dozvedeli, kam smerujeme, tak sme sa začali objímať a tešiť ako malé deti. Nevadila jazyková bariéra, lebo sme nadviazali vnútorný kontakt – zdroj pravého poznania. Zaželali nám ochranu na ceste a vyštartovali sme.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Na celej ceste sme stretávali „šťastné náhody“. Bez toho, aby sme vedeli, ako sa dostať na Sicíliu, sme včas odbočili a práve prišli, keď vyrážala loď a kúpili posledné voľné miesta. Nevedeli sme ani, ako sa dostať do prístavu na Sicílii. Tak sme odbočili z hlavnej do mesta, a pohybujúc sa v tme na záver tejto cesty s pochybnosťami, či sme ešte nemali pokračovať po hlavnej ceste, sme zbadali v parku veľkú sochu pátra Pia. Vedeli sme, že ideme dobre a vzápätí sme uvideli znak lode so slovkom Malta. Intuícia mi diktovala, aby som utekala k pokladni a zistila, či nám čosi ide večer. A keďže boli posledné minúty pred odchodom, stihli sme si kúpiť lístky a odplávali sme s nádejou, že sme dobre zaparkovali, auto nám nik na mafiou povestnej Sicílii neukradne, a že veľký červený melón, ktorý sme nestihli zobrať so sebou, nevybuchne v horúčave v aute. Všetko dobre dopadlo, kde sme sa ocitli, a tak sa stal pre mňa páter Pio živým, chrániacich pútnikov aj „zhora“.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ale vrátim sa k včerajšiemu filmu. Akoby som videla nový film, mnohé myšlienky sa mi zdali predtým nepostrehnuté, či nepochopené naplno. Aj jeho konštatovanie, že diabol klame. Hneď ma počas filmu napadla situácia v našom parlamente, v ktorom 34 poslancov odovzdalo neplatné volebné lístky a simulovalo neznalosť ako voliť z 3 možností. Ak k tomu pridáme ďalšie fakty a reči v priamom prenose v televízií, či články v masmédiách, kedy koaliční lídri naznačovali, že Dobroslava Trnku nevolili zrejme ficovci a slotovci a vraj títo kamuflovali kód. A naopak, zasa tí, čo akože nemali voliť Trnku, lebo sa spoločne rozhodli pre iného kandidáta, teda volili Trnku...Alebo nevolili? Že nový kandidát na GP odstúpil, lebo nechcel byť spájaný s vyšetrovaním predošlej kauzy podplácania a vydierania poslancov, aj keď to vedel už dávno predtým. Že sa aj prípadné klamstvo o poslednej akože tajnej voľbe nedá dokázať, a tak je klamstvom, ak si to niekto zistil z iného informačného kanála, než zo skartovaných volebných lístkov. Atď. dookola.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Čo s tým ak diabol klame a reprezentuje, riadi Slovensko? Pomôže položiť ho na lopatky nový GP? Vráťme sa radšej k pátrovi Piovi. On by zrejme jednoznačne žiadal, ak niet dôvery, nepomôže ani verejná voľba. Diabol zmizni!

Anka Galovičová

Anka Galovičová

Bloger 
  • Počet článkov:  53
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Mám vnuka Peťka, ktorý vie zotrvať v prirodzenom stave mysli, zatiaľ čo ja som sa to musela učiť aj u Dalajlámu Tibetu pod jeho vedením. Rada cestujem za sebapoznávaním najmä na pútne miesta. V knižnici palmových listov v Indii som našla napísaný svoj osud zhodný s mojou profesiou psychologičky pomáhať ľuďom nezakrpatieť, odovzdávať svoje skúsenosti a poznatky. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu